A SEO-ról őszintén egyszerűen
A weboldalad "értékét" mindig az határozza meg, hogy mi vele a célod. Más a cél egy pár oldalból álló szimpla bemutatkozó oldalnak és nyilván más a célja egy termékeladásra készült webáruháznak.
Az, hogy a profilod hogyan teljesít számos tényező függvénye. A SEO ,avagy keresőoptimalizálás sokak szerint arra hivatott, hogy oldaladat "furimányos-furmányos" eszközökkel előre hozza a keresőkben.
Itt érdemes megállni egy pillanatra, hiszen maga a szó magyar fordítása is kiigazítást érdemelne. A "keresőoptimalizálás" olyan mintha a keresőt optimalizálnák ( konkrétan a google-t), ami helyesebb lenne, az "keresőre optimalizálás".
Egyébként a google folyamatosan optimalizálja magát, nem titkolt célja, hogy a ezeket a "furimányos" eszközöket kiirtsa a rendszerből megnehezítve a másik oldal rendelkezésére álló "nem teljesen fair" módszereket, illetve a kevésbé releváns odalakat hátrébb sorolja.
A google talán legfontosabb küldetése , hogy hálózatában mindig releváns eredményeket mutasson ( a releváns kétszer aláhúzva) a felhasználónak. Egyébként a relevancia nemcsak az organikus listán, hanem a fizetett google hirdetéseknél is az egyik legfontosabb tényező. Minél kevésbé releváns egy oldal, annál rosszabb lesz a minőségi mutatója, annál többet fogsz fizetni a kampányaidért.
A kérdés akkor még mindig nyitott. 2021-ban lehet-e még keresőre optimalizálni? A válaszom egyszerűen az, hogy lehet (és kell is már a weboldal kezdeti szakaszában is), de mindig azt is meg kell vizsgálni, hogy mennyire releváns az a tartalom, amire azt szeretnéd, hogy megtaláljanak a felhasználók.
Ha a válaszod egyértelműen igen, akkor számos eszköz rendelkezésre áll, amit már a weboldal tervezési szakaszában is be lehet vetni. Ha még csak most tervezgeted oldaladat ezt mindenképpen célszerű észben tartani. SEO témában további (kicsit részletesebb) cikkek konkrét példákkal a későbbiekben folyt. köv....